Penguinsiga kolmeaastase pikenduse teinud Sheary asub stabiilsust otsima

Omal ajal NHL-i draftimata jäänud, aga eikusagilt tulnuna kahekordseks Stanley karikavõitjaks kerkinud Conor Sheary on Pittsburgh Penguinsiga teinud kolmeaastase lepingupikenduse. Sidney Crosbyga suurepärase klapi leidnud ründaja teenib sellega kokku üheksa miljonit dollarit.

(foto: post-gazette.com)
Sheary tegi lõppenud hooajal oivalise põhiturniiri, kogudes 61 mänguga 53 punkti (23+30) ja jättis playoffides oma mõlemad väravad finaalseeria ajaks.

"Mu karjäär on olnud tormiline," muljetas 25-aastane ameeriklane uue lepingu kohta. "Ma poleks kolm aastat tagasi osanud ettegi kujutada, et allkirjastan sellise lepingu. Mul vedas, et valisin Penguinsi endale sobivaks meeskonnaks ja nad andsid mulle võimaluse enda tõestamiseks."

Sheary näitas Massachusettsi ülikooli eest mängides korralikke numbreid (138 mänguga 104 punkti), aga jäi väikese kasvu (173cm, 79kg) tõttu NHL-i valimata. Küll aga sõlmis ta 2014. aastal lepingu Penguinsi AHL-i meeskonnaga, mis pärast edukat hooaega (58 kohtumisega 45 punkti) tõi talle kahesuunalise NHL-i kontrahti.

15/16 hooaja alguses tuli Shearylt AHL-is 30 mänguga 36 silma ja edasine on juba ajalugu. Sel hooajal moodustas ta koos Crosby ja Jake Guentzeliga üliohtliku ründekolmiku.

"Arvan, et me mõlemad oleme suutelised mängima kiiret mängu, mis Sidile meeldib," kommenteeris Sheary.

Nüüd on vaja väledal ründajal leida vaid stabiilsus, mis lubaks tal püsivalt NHL-is kõrge tasemega mängida. Tänavuste karikamängude käigus oli ta pikalt varjus ja langes isegi korra koosseisust välja, enne kui asjad lõpupoole uuesti laabuma hakkasid.

"Arvan, et mul oli vale mõtteviis," ütles Sheary oma põua kohta. "Läksin mängudele arvamusega, et olen nagunii produktiivne. Seejärel läks aga teisiti ja olin siis endas pettunud. Nii on päris kerge enesekindlusest ilma jääda."

Uuele hooajale läheb Sheary peale uue suhtumisega: "Ma ei taha pärast eelmist hooaega uuesti sattuda põuale, mille peale kõik arvaksid, et olin vaid ühe hooaja ime. Soovin oma esitustega olla stabiilne ning aidata oma pingutuste ja energiaga meeskonnal võita."

Penguinsil on pärast Sheary lepingut palgafondis vabaruumi 3.28 miljonit. Koosseisust on puudu veel üks tsenter. Peamänedžer Jim Rutherford on vihjanud, et augu täitmiseks võidakse teha isegi mõni vahetustehing.

Kommentaarid