Avalanche ja Jets sidusid noored täkud pikaks ajaks ära

Kaks Kesk divisjoni rivaali Colorado Avalanche ja Winnipeg Jets on üheaegaselt teatanud suurtest lepingupikendustest. Esimene sidus Nathan MacKinnoni seitsmeks aastaks ära ning teine andis Mark Scheifele'ile 8-aastase pikenduse.

(foto: scoopnest.com)
2013. aasta drafti avavalikust MacKinnonist sai keskmise palga 6.3 miljoniga ühtlasi Avalanche'i enimteeniv mängija. 300 000-ga sai üle löödud senised palgatabeli liidrid Matt Duchene ja Erik Johnson.

"Nathaniga pikaajalise lepingu tegemine oli meie selle suve prioriteediks. Temast saab mitmeks aastaks meeskonna võtmemängija ning oli tähtis kindlustada tulevikuks tema mängijaõigused," kommenteeris pikendust Avalanche'i peamänedžer Joe Sakic.

MacKinnon valiti pärast 63 punktiga (24+39) debüüthooaega 2014. aastal NHL-i parimaks uustulnukaks, kuid järgnevad aastad on tal möödunud üle kivide ja kändude. Tänavu tuli temalt 72 mänguga 52 silma (21+31). Aasta tagasi Kanada koondises MM-kulla võitnud ründaja on seni kokku jääl käinud 218 mängus, kust on kirjas 59 kolli ja 153 punkti. Need numbrid peaksid nüüd uue lepinguga järk-järgult paranema hakkama.

"Tunnen, et mul on selles liigas kõvasti tõestada ja arvan, et kindlasti suudan oma mängu veel järgmisele tasemele viia," ütles 20-aastane paremäär pärast lepingu allkirjastamist.

Seejuures ei olnud uue lepingu sõlmimine päris must-valge ettevõtmine. "Seda oli veider allkirjastada," lisas MacKinnon. "Kõhklesin, enne kui selle tagasi saatsin. Mõtlesin, kust ma pärit olen ja kui palju raha mängus on. See on minu jaoks pöörane, aga olen väga õnnelik ja tean, et mul on vedanud."

Värskelt tehtud lepingud on ühed suurimaid, mis sel aastal piiratud vabaagentidele on välja jagatud.


23-aastane Scheifele jõudis lõppenud hooajal 61 punktiga (29+32) senise karjääri tippmargini. Üle poole nendest tulid hooaja lõpuosas.


Supervormiga ei suutnud ta küll oma meeskonda playoffidesse viia, ent lohutusauhinnana sai MM-ilt Kanadaga kuld ära nopitud. Suurte võitudeni loodab Scheifele jõuda ka klubi särgis.

"Mul on täielik usk sellesse organisatsiooni ja selle meeskonna mängijatesse ning klubi noortesse. On suur au olla osa sellest ja tunnen suurt elevust. See tegi sellest kerge otsuse sõlmida Winnipegis mängimiseks 8-aastane leping. Tunnen suurt au ja olen uskumatult õnnelik," lausus 2011. aasta drafti 7. valik.

Tsentrite seas on seni kokku 227 mänguga 145 punktini (58+87) jõudnud Scheifele keskmise palga osas nüüd kogu liiga peale 20. kohal.

Kommentaarid