Gretzky sõnul peaks Howe'i #9 kogu liigas külmutama

Enne #99 oli #9. Ja kui Wayne Gretzky number on NHL-i poolt kogu liigas külmutatud, siis miks ei võiks seda olla ka Gordie Howe'i oma? Seda küsivad endalt kindlasti mitmed hokisõbrad ja seda on nüüd küsinud ka Gretzky ise, kes oleks selle juba ammu ära teinud.

(foto: Gregory Shamus/Getty Images)
Howe oli maast madalast Gretzky jaoks suur iidol ja äkki võib isegi öelda, et kui Härra Hokit poleks olnud, siis võimalik, et praegu teaksime ka läbi aegade parima hokimehena kedagi teist.


"Ma pole selle teema suhtes objektiivne, aga kui see oleks minu teha, siis oleks see tehtud," märkis Gretzky Howe'i numbri külmutamise kohta. "Lõppude lõpuks otsustab aga asja liiga ja mina pole sellega hetkel seotud. Kuid usun, et ükskõik, mida nad teevad, see saab olema väga eriline, sest Gordie oli midagi väga erilist ja unikaalset."

Gretzky sai omal ajal enda numbri valimisel just inspiratsiooni Howe'i üheksast. Tegu on killukesega Härra Hoki pärandist.

"Minu arvates pole mitte keegi meie spordiala või riiki paremini promonud kui Gordie Howe. Ta oli uhke selle üle, et oli kanadalane ja Saskatchewanist pärit," lisas #99. "Ma ei usu, et NHL unustab selle, kui olulina ta mängule oli, seega olen kindel, et nad teevad tema auks midagi väga erilist."


Gretzky oli üks paljudest hokikuulsustest ja tuhandetest inimestest, kes teisipäeval Joe Louis Arenal Howe'i ärasaatmas olid. Uksed olid avatud alates kella üheksast hommikul kuni kella üheksani õhtul. Gretzky oli kohal kogu selle aja.

"Ta oli minu jaoks kõik," ütles Gretzky. "Ta oli nagu teine isa. Ta oli mentor. Me mängisime koos golfi ja tegime reklaame. Me pühendasime teineteisele erinevate asjade koos tegemiseks palju aega."

Ajaloo parimat hokimeest nimetades soovitab Gretzky endast mööda vaadata: "Tema oli parim. Läbi aegade parim mängija. Ütlen seda kogu aeg. Bobby Orr või Gordie Howe, võid valida selle, kes sinu hinnangul parem oli. Mina pole objektiivne, kuna olin ründaja, seega valin Gordie. Aga mis kõige olulisem - ta oli kõige toredam inimene, keda ma olen kohanud."

Kommentaarid